Αυτές είναι οι νομικές συμβουλές της ΠΟΞ για το voucher-Αναμένονται διευκρινίσεις και από το υπουργείο Τουρισμού - Τύπος Ρόδου

Τύπος Ρόδου

Ειδήσεις για Ρόδο και Δωδεκάνησα-Αθλητικά για Ρόδο και Δωδεκάνησα-Άλλες ειδήσεις-Άλλα αθλητικά

Header Ads Widget

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Αυτές είναι οι νομικές συμβουλές της ΠΟΞ για το voucher-Αναμένονται διευκρινίσεις και από το υπουργείο Τουρισμού

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), με ένα ενημερωτικό σημείωμα προς τα μέλη της δίνει κάποιες σημαντικές διευκρινίσεις και συμβουλές για την νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης για το πιστωτικό σημείωμα (voucher), ενώ σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές αναμένονται και διευκρινίσεις από το υπουργείο Τουρισμού.


Σύμφωνα με την ΠΟΞ, «το άρθρο αυτό εφαρμόζεται αναγκαστικά και σε συμβάσεις, στις οποίες έχει συνομολογηθεί μεταξύ των μερών, ως εφαρμοστέο όχι μόνο ελληνικό αλλά και αλλοδαπό δίκαιο, εφόσον τα σχετικά δικαιώματα προβλέπονται στην ενωσιακή νομοθεσία. Εφόσον δηλαδή έχετε συμφωνήσει στη σύμβαση την εφαρμογή αλλοδαπού δικαίου τότε και πάλι καταρχήν εφαρμόζεται η συγκεκριμένη ρύθμιση».

Το ενημερωτικό σημείωμα
POXΤο ενημερωτικό έχει ως εξής:

«Κατ΄ εξαίρεση ρυθμίσεις περί καταγγελίας συμβάσεων μεταξύ τουριστικών επιχειρήσεων και των πελατών τους για την παροχή τουριστικών υπηρεσιών (άρθρο 70 της από 13-4-2020 ΠΝΠ – ΦΕΚ Α 84)

1.Γενική παρατήρηση
Η ρύθμιση δεν τροποποιεί τους όρους ακύρωσης – καταγγελίας της σύμβασης. Απλώς δίνει τη δυνατότητα χρήσης του voucher αντί επιστροφής χρημάτων στις περιπτώσεις εκείνες που βάσει της σύμβασης, των όρων κράτησης ή της νομοθεσίας υπάρχει υποχρέωση επιστροφής χρημάτων.
2.Πεδίο εφαρμογής
 Αφορά καταγγελίες συμβάσεων οι οποίες πραγματοποιούνται την περίοδο από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Κρίσιμο στοιχείο, λοιπόν, είναι ο χρόνος της καταγγελίας/ακύρωσης και όχι η περίοδος της κράτησης.
 Η καταγγελία μπορεί να γίνει είτε από τον πελάτη ή από εμάς (για παράδειγμα επειδή το ξενοδοχείο δε θα λειτουργήσει την περίοδο που αφορά η κράτηση).
 Με τον όρο καταγγελία εννοούνται και οι ακυρώσεις των μεμονωμένων κρατήσεων, καθώς η κράτηση δωματίου αποτελεί μορφή σύμβασης.
 Ως πελάτες εννοούνται:
α) καταναλωτές,
β) φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων αντιπροσώπων μικρών επιχειρήσεων, αυτοαπασχολουμένων ή ελεύθερων επαγγελματιών, οι οποίοι κάνουν κρατήσεις για ταξίδια που σχετίζονται με την επιχειρηματική ή την επαγγελματική τους δραστηριότητα,
γ) φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία, ενεργώντας για σκοπούς που αφορούν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα, συνάπτουν συμβάσεις με τουριστικές επιχειρήσεις για τον διακανονισμό επαγγελματικών ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένων συνεδρίων ή σεμιναρίων και
δ) φυσικά ή νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων σχολείων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και μη κερδοσκοπικών συλλόγων, τα οποία συνάπτουν συμβάσεις με τουριστικές επιχειρήσεις για τον διακανονισμό ταξιδιών που προσφέρονται περιστασιακά και σε μη κερδοσκοπική βάση σε περιορισμένη ομάδα ταξιδιωτών και δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό.
Άρα η ρύθμιση αφορά και τα συνέδρια, εκδηλώσεις κλπ και όχι μόνο τις κρατήσεις δωματίων.
 Οι πελάτες μπορεί να κατοικοεδρεύουν είτε εντός, είτε εκτός της Ελληνικής Επικράτειας. Η ρύθμιση, λοιπόν, αφορά και κρατήσεις – συμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί – συναφθεί με πελάτες του εξωτερικού.
3.Περιεχόμενο – Αξία του Voucher – Προϋποθέσεις και διαδικασία έκδοσης.
 Στην περίπτωση που εξαιτίας της καταγγελίας της σύμβαση-ακύρωσης της κράτησης υποχρεούμαστε να επιστρέψουμε στον πελάτη κάποιο ποσό, μπορούμε αντί να επιστρέψουμε χρήματα να χορηγήσουμε στον πελάτη ίσης αξίας voucher. Όπως σημειώσαμε και παραπάνω η ρύθμιση δεν μας υποχρεώνει να επιστρέψουμε χρήματα όταν βάσει των όρων κράτησης, της νομοθεσίας κλπ δεν έχουμε σχετική υποχρέωση.
 Η ρύθμιση αφορά οποιοδήποτε ποσό που ο πελάτης έχει καταβάλει ως προκαταβολή, εγγύηση, αρραβώνα, μερική ή ολική εξόφληση ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή για την εκτέλεση της σύμβασης (εφόσον κατά τα ανωτέρω υποχρεούμαστε να επιστρέψουμε το συγκεκριμένο ποσό).
 Το voucher είναι ίσης αξίας με το χρηματικό ποσό που πρέπει να επιστραφεί στον πελάτη.
 Το voucher έχει διάρκεια δεκαοκτώ (18) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής του. Οι 18 μήνες, λοιπόν, υπολογίζονται ημερολογιακά με βάση την ημερομηνία έκδοσης του voucher και όχι την ημερομηνία ακύρωσης της κράτησης. Τα χρονικά διαστήματα που το ξενοδοχείο παραμένει κλειστό δεν αφαιρούνται από την προθεσμία.
 Υποχρεούμαστε να ενημερώσουμε εγγράφως σε σταθερό μέσο τον πελάτη για την προσφορά του voucher:
 εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης ή,
 σε περίπτωση που η σύμβαση έχει καταγγελθεί πριν από τη θέση σε ισχύ της ΠΝΠ (πριν δηλαδή την 13-4-2020), εντός τριάντα (30) ημερών από την έναρξη ισχύος της ΠΝΠ.
Προσοχή σε περίπτωση που δεν προβούμε εμπροθέσμως στην ανωτέρω έγγραφη ενημέρωση υποχρεούμαστε να επιστρέψουμε στον πελάτη το οφειλόμενο ποσό.
Ως σταθερό μέσο σύμφωνα με το νόμο 2251/1994 εννοείται κάθε μέσο που επιτρέπει στον καταναλωτή να αποθηκεύει πληροφορίες που απευθύνονται προσωπικά σε αυτόν κατά τρόπο προσπελάσιμο για μελλοντική πρόσβαση για επαρκές χρονικό διάστημα σε σχέση με τους σκοπούς που εξυπηρετούν οι πληροφορίες και το οποίο επιτρέπει την ακριβή αναπαραγωγή των αποθηκευμένων πληροφοριών, όπως το χαρτί, τα κλειδιά USB, τα CD-ROM, τα DVD, οι κάρτες μνήμης ή οι σκληροί δίσκοι υπολογιστών, και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.


Πηγή:money-tourism.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Σελίδες